ERF
search
accessibility

Razvoj djece s teškoćama učenja

Šifra: 131012
ECTS: 5.0
Nositelji: izv. prof. dr. sc. Daniela Cvitković
prof. dr. sc. Ana Wagner Jakab
Izvođači: izv. prof. dr. sc. Daniela Cvitković - Seminar
prof. dr. sc. Ana Wagner Jakab - Seminar

izv. prof. dr. sc. Daniela Cvitković - Kliničke vježbe
prof. dr. sc. Ana Wagner Jakab - Kliničke vježbe

izv. prof. dr. sc. Daniela Cvitković - Auditorne vježbe
prof. dr. sc. Ana Wagner Jakab - Auditorne vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Auditorne vježbe 5
Diskusijske skupine 5
Kliničke vježbe 5
Laboratorijske vježbe 5
Lektorske vježbe 5
Metodičke vježbe 5
Vježbe u praktikumu 5
Vježbe rekreacije 5
Vježbe iz stranog jezika 5
Vježbe tjelesnog odgoja 5
Auditorne vježbe 10
Diskusijske skupine 10
Kliničke vježbe 10
Laboratorijske vježbe 10
Lektorske vježbe 10
Metodičke vježbe 10
Vježbe u praktikumu 10
Vježbe rekreacije 10
Vježbe iz stranog jezika 10
Vježbe tjelesnog odgoja 10
Seminar 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta:
Osposobiti studente za razumijevanje kognitivnog i psihosocijalnog razvoja djece s teškoćama učenja s naglaskom na razumijevanju rizika za razvoj sekundarnih teškoća.
Studenti će biti osposobljeni primijeniti znanje o razvojnim karakteristikama u procjeni, izradi individualiziranih programa, savjetovanju i davanju podrške djetetu s teškoćama učenja s ciljem prevencije razvoja sekundarnih teškoća te optimalnog razvoja djece s teškoćama učenja.

Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja):
Nabrojati, opisati i objasniti kognitivne, socijalne i emocionalne značajke razvoja djece s teškoćama učenj
Objasniti potencijalne rizike za razvoj djece s teškoćama učenja
Procijeniti potrebe djece s TU i ADHD-om
Procijeniti pažnju, pamćenje, metakognitivne vještine, stilove učenja i motivaciju kod djeteta
Kreirati smjernice u izradi IEP-a implementirajući znanja o razvoju djece s TU
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave
Značenje i važnost poznavanja značajki razvoja (predavanje 2h)
Prevencija i rana intervencija(predavanje 2 h)
Razvoj inteligencije i kognitivnih sposobnost (predavanje 4 h, vježbe 2 h)i
Pažnja, pamćenje i kognitivne strategije učenja (predavanje 4h, vježbe 3 h)
Metakognitivne strategije (predavanje 2 h, vježbe 2 h)
Motivacija za učenjem (predavanja 4 h, vježbe 2 h)
Emocionalni razvoj rizici za razvoj anksioznosti, depresije, usamljenosti, suicidalnih ideja (predavanje 4 h, vježbe 2 h)
Razvojne značajke osoba s poremećajem pažnje i hiperaktivnosti (ADHD) (predavanje 6h, vjebe 4 h)
Programiranje prijelaza iz adolescencije u odraslu dob (predavanje 2 h)

Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu:
Ukupna ocjena temelji se na vrednovanju aktivnosti na nastavi (10%),
Vrednovanja seminarskog rada 10%, rezultata kolokvija (70%) i usmene provjere znanja (10%).
Ishodi učenja:
  1. Provesti edukacijsko-rehabilitacijsku procjenu razina motoričkog, senzornog, spoznajnog, emocionalnog i socijalnog funkcioniranja djece, mladih i odraslih osoba s oštećenjima vida, s motoričkim poremećajima, s kroničnim bolestima, s intelektualnim teškoćama, s teškoćama učenja, s deficitom pažnje i hiperaktivnim poremećajem, s poremećajima iz spektra autizma, s višestrukim teškoćama i s drugim razvojnim i stečenim teškoćama funkcioniranja različitih uzroka (u daljnjem tekstu: djeca s teškoćama u razv
  2. Procijeniti čimbenike i obilježja kvalitete življenja djeca s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom te njihovih obitelji .
  3. Oblikovati i primjenjivati individualizirane, znanstveno utemeljene, edukacijsko-rehabilitacijske programe i postupke u cilju unapređenja funkcionalnog razvoja (sposobnosti, znanja i vještina) i ostvarenja kvalitete življenja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom.
  4. Modificirati/preoblikovati edukacijsko-rehabilitacijske programe i postupke s obzirom na njihove učinke.
  5. Primjenjivati vještine timskog rada i suradnje sa stručnjacima različitih profila, s različitim organizacijama i sustavima te osobama iz životnog okruženja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom (obitelj, skrbnici, vršnjaci, partneri, sustanari, kolege, itd.).
  6. Prevenirati razvoj sekundarnih teškoća i socijalne isključenosti djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom.
  7. Protumačiti stručnoj i široj javnosti znanstveno utemeljene informacije o edukacijsko-rehabilitacijskom procesu, odnosno sustavima podrške za djecu s teškoćama u razvoju i osobe s invaliditetom.
  8. Upravljati kontinuiranim profesionalnim i osobnim razvojem.
Literatura:
  1. Handbook of Learning Disabilities, , Swanson, H.L., Harris, K.R.; Graham, S., The Guilford Press, New York, London, 2013.
  2. Learning disabilities, foundations, characteristics, and effective teaching, , Hallahan, D. P., Lloyd, J. W., Kauffman, J. M., Pearson, 2005.
  3. Understanding working memory, , Alloway, T.P., Alloway, R.G., Sage publications, 2015.
  4. Adolescents and adults with learning disabilities and ADHD, Assesment and Accomodation, , Gregg,N., The Guilford Press, 2010.
  5. Cognitive processing deficits and Students with specific learning disabilities: A selective meta-analysis Of the literature, , Johnson,E.,Humphrey,M.,Mellara,D.F.,Woods,K.;Swanson, H.L, Learning disability quarterly, 2010.
  6. Learning disabilities & Life stories, , Rodis, P.,Garrod,A.,Boscardin,M.L., Allyn&Bacon, 2001.
1. semestar
Obvezni predmeti - Edukacijska rehabilitacija (INK i ART), 1. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Obvezni predmeti - Edukacijska rehabilitacija (INK i VID), 1. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Obavezni predmet - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija

3. semestar
Obvezni predmeti - Edukacijska rehabilitacija (INK i ART), 1. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Obvezni predmeti - Edukacijska rehabilitacija (INK i VID), 1. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Termini konzultacija:

Razvoj djece s teškoćama učenja